Odkąd wyszukiwarki internetowe stały się głównym narzędziem do poszukiwania informacji w Internecie, pozycja w czołówce wyników wyszukiwania jest często wyznacznikiem „być albo nie być” dla firm, gdyż przekłada się na ich zysk.
Przykładem jest wyszukiwarka Google.pl, z której korzysta ponad 95% wszystkich internatów. Poszukiwanie usługi czy produktu prawie zawsze rozpoczynają od wpisania słów kluczowych w Google.pl. Internauci rozpoczynają przeglądanie od stron, które zajmują najwyższe pozycje w wyszukiwarkach. Większość z nich przegląda jedynie 10 pierwszych wyników. Pozwala to firmom, znajdującym się w czołówce, na kreowanie pozytywnego wizerunku firmy, gdyż zajmowanie wysokiego miejsca w wyszukiwarce Google.pl świadczy o prestiżu i mocnej pozycji. To z kolei daje możliwość pozyskania większego zainteresowania ofertą oraz podniesienia wartości marki.
Możliwość osiągnięcia najlepszych wyników daje właśnie pozycjonowanie stron.
Wypozycjonowanie stron jest inwestycją zdecydowanie bardziej skuteczną niż zakup linków czy drogich boksów reklamowych.
Pozycjonowanie to najprostsza i najskuteczniejsza forma promocji strony w Internecie.